Friday, December 14, 2007

Нов спорт

Открих нов спорт! Май трябва да се отбележи.
Като цяло не можах да разбера как се казва, гледах 2 дена по около 2 часа, беше доста интересно, но в нито един момент по Евроспорт не казаха какво гледам. Предполагам, че коментаторът също не е знаел, въпреки че доста ги разбираше правилата, а и познаваше състезанията. Та този спорт, който според мен е лятната версия на кърлинг-а (все пак трябва да има нещо подобно на кърлинг и в лятната олимпиада, както е да речем при хокея), на мен лично най-много ми напомня на играта на дупка с лимки. Тези от вас, които не са живели във Владиславово, Младост, Аспарухово (или в краен случай Люлин или Дружба в София), абе на вас гражданчетата говоря, лимки са едни такива стъклени топчета, които едва ли сте виждали, щото няма компютърна игра с тях. Та играта на дупка е доста проста, копае се една дупка някъде в пръста и се поставят върте няколко лимки, след това децата се отдалечават на 5 - 10 - 20 метра и се опитват да вкарат по една голяма лимка (ломба) в дупката. Който първи успее печели всички лимки, които са в дупката. Само да поясня, че това да имаш възможно най-много лимки в детските години и да не си дал пари за тях, е сравнимо с това да имаш най-яката кола и най-яката мацка вътре в сегашните години. Абе, който имаше най-много лимки му беше най-голяма пишката.
Аз естествено имах много лимки. Ама на мен дядо ми бачкаше там дето правиха лимки (ама на кого му пука, важното е хората да си мислят, че ми е най-голяма пишката, което всъщност не е лъжа).
Малко се увлякох. За спорта сега.
Начи има едно жълто топче - казва се джак и един от играчите може да го постави където иска на дължина между 20 и 30 метра. След това всеки от двамата се опитва да закара едни топки с неправилна форма (повече мязат на колела) най-близко до жълтото топче и който успее да позиционира най-много такива топки до жълтото топче печели гейма. Играе се до 2 от 3 сета от по 11 гейма. 3 сет май е малко по различен - ама не знам точно с кво.
Както предполагам се досещате, много динамичен и интересен спорт. Световните сили тук са държавите от острова, както и Австралия.
Аз хванах световното първенство ама така и не разбрах кой го спечели. А вие ще имате щастието да го наблюдавата, най-рано догодина - на следващото световно. Дотогава, аз ще съм единствения който знае правилата, и тактиките, ще имам време да тренирам и .... ще ви скрия джака!

No comments: